::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

6869635 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

169222563 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

119340 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

حکم خوردن گوشت دانشگاهها
شماره فتوى 3216

تعداد بازديد 5691

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2009-12-22

 

 

السلام علیکم . لطف کنید نام علمایی را که قایل به حرمت گوشتهای ایران{مثل دانشگاهها {هستند را نام ببرید ودر مورد صحت و سقم اقوال بحث نمایید .

 


 

الحمدلله،

 

در مورد فتوای عالمانیکه قائل بر حرمت ذبایح تشیع و دانشگاهای ایران هستند خبری نداریم ولی برخی از علما ذبایح تشیع را صحیح نمی دانند مگر اینکه شیعه ای باشد که شرکیات نداشته باشد:

 

انجمن دائم پژوهش های علمی و افتا (2/264) در پاسخ سوال کسانیکه از آن انجمن در باره ذبایح جعفریه(روافض) پرسیده بودند جواب می دهند:

 

( کسانیکه ) علی و حسن و حسین و دیگران را به فریاد می خوانند ، این افراد مشرک بوده و از دایره اسلام خارج هستند. ما مسلمانان اجازه نداریم به آنان (روافض) زن بدهیم و از آن ها زن بگیریم و نمی توانیم از ذبیحه ی این افراد بخوریم.

 

الله تعالی می فرماید :« وَلَا تَنْکِحُوا الْمُشْرِکَاتِ حَتَّی یُؤْمِنَّ وَلَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْکُمْ وَلَا تُنْکِحُوا الْمُشْرِکِینَ حَتَّی یُؤْمِنُوا وَلَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکٍ وَلَوْ أَعْجَبَکُمْ أُولَئِکَ یَدْعُونَ إِلَی النَّارِ وَاللَّهُ یَدْعُو إِلَی الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَیُبَیِّنُ آیَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ (221)» [بقره: 221 ]

 

« و با زنان مشرک تا ایمان نیاورند ازدواج نکنید، و بی گمان کنیز مؤمنی از زن آزاد (مشرک) بهتر است، اگرچه (زیبایی یا ثروت یا موقعیت او) شما را به  شگفتی انداخته باشد، و (زنان و دختران خود را) به ازدواج مردان مشرک در نیاورید، مادامی که ایمان نیاورند. و بی گمان غلام مؤمنی از مرد مشرکی بهتر است اگرچه شما را به شگفتی انداخته باشد. آنان به سوی آتش(دوزخ) دعوت می کنند و الله به سوی بهشت و آمرزش به فرمان خود و توفیق خویش دعوت می کند، و الله آیات خود را برای مردم روشن می سازد تا این که یاد آور شوند.»فتاوای انجمن دائم پژوهش های علمی و افتا (2/264).

 

 

 

والله اعلم

 

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

 

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 

IslamPP.Com