داخل کردن الت تناسلی در دهان زن یا لیسیدن آلت همدیگر روا است یا خیر؟
 

داخل کردن الت تناسلی در دهان زن یا لیسیدن آلت همدیگر روا است یا خیر؟

الحمدلله،

فروبردن (بلعیدن) منی مرد به (دهان) زن حرام است و این بخاطرچند دلیل است:


اول: 
در این عمل، داخل شدن نجاست به دهان زن روی می دهد، و ممکن است هنگام خروج منی مقداری نجاست نیز همراه آن خارج شود. اللخصوص که قبل از دفع شدن منی ، مذی و ودی که هر دو نجسند جریان می یابند، یا مقداری ادرار در انتهای دفع شدن منی خارج شود، و در اینجا بر این گمان می رود که حکم (المئنة) وارد شود.یعنی یقین همچنانکه فقها می گویند.پس از این وجه حرام می شود ، چرا که به حقیقت شرع برای سد ذررایع  آمده است. ( یعنی چون احتمال دارد همراه منی مقداری نجاست به دهان زن وارد شود،بنابراین این احتمال بر یقین حکم می شود و بهتر است بخاطر سد ذریعه این عمل صورت نگیرد - مترجم)

دوم: هر چند گفته شده که نزد بعضی از علماء منی طاهر است، ولی آنها  بلعیدن منی را بخاطر پلید و ناپاک بودن آن جایز نمی دانند به دلیل این فرموده الله تعالی که می فرماید: ( ویحل لهم الطیبات ویحرم علیهم الخبائث ) سوره أعراف 157. یعنی: و برای آنان چیزهای پاکیزه را حلال و چیزهای ناپاک را بر ایشان حرام می‏گرداند.و نظیراین گفته اینست که؛ قول راجح نزد آنها، طاهر بودن ادرار حیوانات حلال گوشت است، با این حال هرکس این را بگوید، باز خوردن و نوشیدن سرگین (مدفوع حیوانات) و ادرار حیوانات حلال گوشت را منع می  کند (جایز نمی داند) و برای آن به ناپاک بودن آنها استدلال می کنند و فقط در هنگام ضرورت آنرا برای مریض جایز می دانند.

هرگاه در شرع بر پلید بودن آن نصی نباشد ،عرب و مسلمانان پلیدیها را به آن (پلید بودن چیزی نزد خودشان) بر می گردانند ، و از قدیم در عرف عرب و اهل اسلام  زن چنین عملی را با شوهرش انجام نداده، و چنانکه اصولیون می گویند عادات، دادگاه و محل قضاوت است. ( اشاره دارد به قاعده :" العادة محکمة والعرف قاضی " هرگاه در مسئله ای نصی وجود نداشت حکم به عرف و عادات مسلمانان می کنند- مترجم) پس از این وجه نیز حرام است.

سوم: در این عمل تشابه به زنان کفار و اهل عیاش و زنا وجود دارد کسانیکه هیچ چیز نزد آنها مهم نیست مگر لذت جویی از شهوات و بسان حیوانات زیستن، حتی بعضی از حیوانات خودداری می کنند از نزدیک شدن فرج نر ، و پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید: ( من تشبه بقوم فهو منهم ). یعنی: هر کس خود را شبیه کفار نماید پس او نیز مثل آنها خواهد بود.مسند امام أحمد وغیره با سند مطمئن.

و هرگز نزد اهل اسلام معروف نبوده که هرگاه مردی خواست با زنش جماع کند ،او منی شوهرش را ببلعد،و این امر بین آنها شناخته نشده مگر هنگامیکه بعضی از مسلمانان خود را شبیه یهود و نصاری نمودند، و براستیکه پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند: ( لتتبعن سنن من کان قبلکم حذو القذة بالقذة قالوا : الیهود والنصاری . قال : فمن القوم إذاً ؟ ) یعنی: «شما گام به گام از روش پیشینیان، پیروی خواهید کرد. به پیامبر صلی الله علیه وسلم گفتند: ای رسول خدا! منظور از گذشتگان، یهود و نصارا است؟ فرمود: «پس چه قومی است»؟ بخاری و مسلم.

و الله تعالی می فرماید: ( أولئک کالأنعام بل هم أضل أولئک هم الغافلون ) سوره اعراف 179. یعنی: آنان همانند چهارپایان بلکه گمراه‏ترند [براستیکه] آنها همان غافل‏ماندگانند.پس هلاکت برعبدی که شبیه به کسی می شود که از حیوانات گمراهتراست!!.


پس از این وجه نیز حرام است زیرا شبیه شدن به کفار در این عمل واضح است، و این امر در میان اهل اسلام منتشر نشد مگر با منتشر شدن فیلمهای غیر اخلاقی که در آن زنان زناکار و فاجر خود را بصورتی شبیه حیوانات در آورده اند، پس چگونه خواهد بود اهل نظافت و عفت و فطرت؟!

والله أعلم

الشیخ عبد الرحمن البراک 

 

سوال از دکترعبدالله الفقیه:

حکم مکیدن آلت مرد توسط زنش چیست؟و حکم لیسیدن فرج زن توسط همسرش ،هنگام خروج بعضی از نجاسات در آلت مرد یا فرج زن چیست؟

 

جواب: الحمد لله والصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله وصحبه أما بعد:

برای هر یک از زوجین جایز است که از جسم یکدیگر بهره ببرند.الله تعالی می فرماید: (هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ ) بقره 187. یعنی: آنان(زنان)برای شما(مردان)لباسی هستند و شما (مردان) نیز برای آنان(زنان) لباسی هستید. و نیزمی فرماید: (نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّی شِئْتُمْ) بقره 223. یعنی: زنان شما کشتزار شما هستند پس از هر جا [و هر گونه] که خواهید به کشتزار خود [در]آیید. اما بایستی در این مسئله دو امر را رعایت نمود:

1-    نزدیکی نمودن بازن از پشت،زیرا این عمل از بزرگترین گناهان کبیره است و اینکار نوعی از لواط است.

2-    (پرهیز از) نزدیکی کردن با زن درهنگامیکه او در حیض (قاعدگی) است. به دلیل این فرموده الله تعالی :( فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِی الْمَحِیضِ) بقره 222. یعنی: هنگام عادت ماهانه از [آمیزش با] زنان کناره گیری کنید. و منظور از این آیه؛ پرهیز کردن از جماع با زنان است و همچنین این(حرام بودن در جماع) در هنگام نفاس ( خونیکه بعد از زایمان از زنان خارج می شود) نیز برقرار است تا وقتیکه پاک شوند و غسل نمایند.

نکته دوم که بایستی مراعات شود: باید معاشرت جنسی و بهره گیری از (یکدیگر) مطابق با آداب اسلامی و مکارم اخلاقی باشد، و آنچه شخص سوال کننده در مورد مکیدن عضوی یا لیسیدن آن پرسیده است، (باید گفت که ) نص صریحی در باره ی آن وارد نشده است،مگر اینکه (می توان گفت) این عمل مخالف آداب و اخلاق نیکو و منافی با فطرت همزیستی است.و به این دلیل، جهت احتیاط بهتر است این عمل صورت نگیرد.

علاوه بر این، چنین عملی بر لیسیدن نجاست گمان می رود، و لیسیدن نجاست و آنچه که بدنبال آن؛ از فروبردن (دهان)در (محل نجاست) که همراه با آب دهان است خواهد آمد، عادتا امری حرام است، چرا که منی یا مذی در دهان زن دفع می شود و زن بوسیله این عمل اذیت می شود، الله تعالی می فرماید: (إن الله یحب التوابین ویحب المتطهرین) خداوند توبه‏کاران و پاکیزگان را دوست می‏دارد.(بقره 222). یعنی پرهیز کنندگان از پلیدیها و نجاسات ( را دوست دارد).و به همین دلیل است که الله تعالی از نزدیکی در هنگام حیض یا در غیر از مکان طبیعی خود نهی فرموده است.این مربوط به مسئله بوسیدن و مکیدن بود، ولی در مورد لیسیدن و آنچه که از مجرای آن جاری می شود؛ براستی که این مسئله خیلی دور از فطرت "درکنار هم بودن" است و بیشتردر مظنه ی لیسیدن نجاست قرار می گیرد، هر چند با این وجود ما بطور قطع آنرا حرام نمی دانیم، البته مادامیکه همرا با نجاست آب دهان و داخل شدنش به حلق نباشد. و شایسته زبانی که تلاوت قرآن می کند نیست که به نجاست آلوده شود، و آنچه که خداوند بدان اجازه داده برای کسیکه فطرت سالمی دارد خیلی مناسبتر است. 

والله أعلم.

مرکز الفتوی بإشراف د.عبدالله الفقیه

 

سوال: هرگاه زن بخواهد که آلت مردش را بمکد و مرد نیز موافق آن باشد (زنش را با آن موافق گرداند) درحالیکه زن نمی خواهد که برایش بمکد، حکم این مسئله چیست؟ و خداوند به شما پاداش نیکو عطا فرماید.

 

جواب: الحمد لله والصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله وصحبه أما بعد:

برای هر یک از زوجین جایز است به هر نوعی از استمتاع از یکدیگر بهره ببرند مگر آنچه که نص بر حرام بودن آن وارد شده باشد، و آن هم نزدیکی کردن از پشت با زن است و یا جماع کردن در وقت عادت ماهیانه یا نفاس( بعد از زایمان).

اما لازمست یکی از وجوه لذت بردن مباح، یعنی آنچه که منافی آداب شرعی عامه و مکارم اخلاق اسلامی است، مراعات شود مثلا مسئله ذکر شده در سوال ، که این عمل هرچند در اصل به سبب نبودن دلیلی که آنرا منع کند مباح است ،ولی منافی کمال انسانیت و مکارم اخلاقی است و علاوه بر این، آنچه که با لمس نمودن آن که ضرورتی ندارد حاصل می شود، احتمال وجود نجاست در این موضعهاست ، و این لمس کردن به فروبردن (الت) در غیر از موضع خود  تجاوز می کند.

و برای برادر سوال کننده محترم بهتر است  به چیزی لذت ببرد که نفسهای سلیم از آن متنفر نمی شوند و مخالف فطرت پاک نیست، تا از آداب عامه حفاظت شود و به جهت حمایت کردن از جوانمردی و صیانت از هیبت آن.

والله أعلم.

مرکز الفتوی بإشراف د.عبدالله الفقیه المفتی

 

همانطور که از سوال و جوابهای فوق برداشت می گردد،بنظر می رسد که انجام چنین اعمالی هر چند که با قاطعیت نتوان حکم حرام بودن صادر کرد، ولی چنین اعمالی خلاف شان انسانی و فطرت سالم بشری است لذا پرهیز نمودن از آنها افضل تر است.

 

والله اعلم

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com