::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7312781 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

170146319 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

120240 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

با دخترش زنا کرده و الان فرزندانش او را بیرون کردند و از وی برائت جستند
شماره فتوى 8826

تعداد بازديد 5928

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2013-12-17

 

مردی که هنوز همسرش در قید حیات است با دختر خود زنا می کند! به همین دلیل سایر فرزندانش او را از خانه بیرون راندند و از ی برائت جستند، آیا این رفتار و عملکرد فرزندان درست است؟


الحمدلله،

بدون شک این کار عمل زشت و قبیحی است، و هر فطرت سلیم بشری از آن بدور است، چه رسد به اهل ایمان که زنا با نامحرم را هم قبیح می شمارند و چگونه با محارم خود چنین چیزی را روا دانند!؟

و بخدا قسم که درد و زخم این فرزندان بسیار بزرگ است، از الله متعال مسئلت داریم که درد و الم آنها را تسکین بخشد.

این پدر به رغم اینکه مرتکب جرم و گناه بزرگ و قبیحی شده است، با این وجود حقوق پدر بودن از او سلب نمی شود، حقوقی مثل احسان و نیکوکاری در حق او و برقراری صله رحم با وی، ضمن اینکه لازمست او را نصیحت نمود، و عمل زشتش را تقبیح و انکار کرد، و مراقب بود که مبادا در آینده چنین اتفاقی مجددا روی دهد.

هرگاه فرزندانش او را نصیحت و نهی از منکر نمودند، و نشانه های ندامت و توبه در وی بروز کرد، و یا طرد وی در توبه و ندامت او مؤثر بود، در آنصورت بر فرزندان لازمست که حقوق پدری وی را مراعات کنند، و همزمان دختران خانواده در تعامل با او احتیاط پیشه کنند، مثلا نباید در ظاهر کردن اعضای بدن خود تساهل نمایند، و یا با او خلوت کنند.

و پسران خانواده هم را یادآوری می کنیم که : خطا و اشتباه از بنی آدم سلب نمی شود، گناه انسان هراندازه بزرگ باشد مادام از آن توبه کند و بر آن پایدار بماند، خداوند متعال نیز توبه اش را می پذیرد.

و اگر – بعد از نصیحت و نهی از منکر -  نشانه های ندامت و توبه در او دیده نشد، و اعضای خانواده از ماندن پدر در خانه هراس داشتند که مبادا دوباره در این فتنه و گناه واقع شود، پس در اینحالت یا خانه مستقلی را برای او تخصیص دهند، و یا دختر خانواده را در نزد یکی از محارم معتمد خود مقیم کنند، و هدف از این دو راه حل برای اجتناب از شر و گناه است، و فراموش نشود که هرکدام از این دو راه حل که انجام شود بایستی حقوق پدری را نیز مراعات نمود.

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com