::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید
 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

حکم استفاده از دارو یا دستگاه برای بزرگ کردن آلت تناسلی
شماره فتوى 9037

تعداد بازديد 6087

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2014-02-04

 

می خواهم سوالی بپرسم که برایم خیلی سخت است، اما شرم و حیاء در دین جایی ندارد؛ خواهری دینی دارم که به دینش پایبند است و از خدا می ترسد، او ازدواج کرده و چند بچه هم دارد، او می گوید : گاهی اوقات از رابطه جنسی با شوهرم لذت نمی برم چون حجم آلت تناسلیش کوچک است، از من می پرسد : آیا می توانم از شوهرم بخواهم که از بعضی دواها و دستگاههایی که در داروخانه های اینترنتی و غیره برای آن تبلیغ می شود استفاده کند که برای بزرگ کردن اندازه آلت تناسلی کاربرد دارند؟ و یا آلت تناسلی مصنوعی بر آلت خود قرار دهد تا اول من ارضاء شوم و بعدا آنرا بیرون آورده و او ارضاء شود؟


الحمدلله،

بر شوهر این زن ایرادی ندارد که نزد پزشک متخصص برود تا برای درمان مشکلی که دارد از دواء و ابزارآلات لازمه استفاده کند، بشرطیکه ضرری بر جسم و بدنش وارد نشود.

همچنین مانعی ندارد که چیزی بر آلت خود قرار دهد مثل کاندم و شبیه آن، مادام که این امر موجب ارضای غریزه جنسی همسرش می شود می تواند از آن کمک گیرد، چرا که اصل در اشیاء بر اباحه است، و شوهر بایستی با همسرش حُسن معاشرت داشته باشد، و ارضای غریزه شهوانی همسر یکی از همین معاشرتهاست.

و اما این سخن شما : (شرم و حیاء در دین جایی ندارد) گفتن چنین الفاظی صحیح نیست، و بهتر است گفته شود : «خداوند از گفتن حق شرم نمی کند».

علامه ابن عثیمین – که رحمت خدا بر او باد – در یکی از پاسخ هایش به سوال کننده گفت : « .. در مورد این سخن که (شرم و حیاء در دین جایی ندارد)؛ بهتر است بجای آن گفته شود : خداوند از گفتن حق شرم نمی کند، همانگونه که ام سلیم رضی الله عنه گفت : « یَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنَّ اللَّهَ لا یَسْتَحْیِی مِنَ الْحَقِّ، فَهَلْ عَلَی الْمَرْأَةِ مِنْ غُسْلٍ إِذَا احْتَلَمَتْ؟ » ای رسول خدا! خداوند از بیان حق، شرم و حیا نمی کند؛ اگر زنی احتلام شود، غسل بر وی واجب است؟ .

اما لفظ (شرم و حیاء در دین جایی ندارد) توهم معنای فاسدی می کند، چرا که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند : « الْحَیَاءُ شُعْبَةٌ مِنَ الإِیمَانِ ».  یعنی : «حیاء یکی از آن شعبه‏های ایمان است». پس شرم و حیاء در دین جزو ایمان است، اما منظور سوال کننده از گفتن : (شرم و حیاء در دین جایی ندارد) اینست که : در پرسیدن سوال دینی نباید شرم کرد، یعنی از چیزی سوال کند که از آن شرم داشته باشد، لذا اگر منظور گوینده این باشد، بهتر است بگوید : خداوند از گفتن حق شرم نمی کند (إن الله لا یستحیی من الحق)» " اللقاء الشهری" (37/25).

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 

IslamPP.Com