::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7312783 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

170146351 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

120240 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

خلوت کردن پرستار مرد با پرستار زن در بیمارستان
شماره فتوى 9056

تعداد بازديد 6206

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2014-02-10

 

از جناب علامه عبد العزیز ابن باز سوال شد : من پرستار هستم و امورات پرستاری مردان را انجام می دهم، همراه من یک پرستار زن هست که با من در همان بخش بعد از وقت رسمی کار می کند و تا فجر (اذان صبح) طول می کشد، و گاهی بین ما خلوت کامل روی می دهد، و ما از خود می ترسیم که دچار فتنه شویم و نمی توانیم این وضع را تغییر دهیم، آیا این کار را ترک کنیم حال آنکه کار دیگری جز آن برای کسب رزی نداریم، لطفا ما را راهنمایی بفرمایید.


الحمدلله،

«برای مسئولین بیمارستانها جایز نیست که پرستار مرد و زنی را باهمدیگر بتنهایی برای مراقبت قرار دهند، اینکار اشتباه و منکر بزرگی است، و به معنای دعوت به فاحشه است، چرا که این مرد اگر در مکان تنهایی با زنی خلوت داشته باشد هیچ اطمینانی وجود ندارد که شیطان آنان را به عمل فاحشه وسوسه نکند، و برای همین رسول خدا صلی الله علیه وسلم می فرمایند : «لَا یَخْلُوَنَّ رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ، فَإِنَّ الشَّیْطَانَ ثَالِثُهُمَا». یعنی : «هیچ مردی با زنی خلوت نکند، چرا که نفر سوم آنها شیطان است» به روایت احمد و ترمذی. پس اینکار جایز نیست، و بر شما لازمست (این شغل را) ترک کنید، زیرا به حرام خداوند عزوجل منتهی می شود، و اگر آن شغل را برای رضای الهی ترک کنید؛ الله متعال نیز بزودی بهتر از آنرا به شما عطاء می کند، زیرا الله متعال خود می فرماید : «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا * وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ» (طلاق 2-3). یعنی : «و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‏کند، و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‏دهد». و می فرماید : « وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ یُسْرًا» (طلاق 4). یعنی : « و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند کار را بر او آسان می‏سازد».

و همینطور آن پرستار زن بایستی از آن برحذر باشد، و اگر آنچه مورد نظرش هست حاصل نشد استعفا دهد، زیرا هرکدام از شما در برابرآنچه خداوند واجب و حرام کرده مسئول هستید».

"مجموع فتاوی ومقالات متنوعة"؛ شیخ العلامة عبد العزیز بن عبد الله بن باز. م/9 ص/430.

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 

IslamPP.Com