::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7312851 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

170147011 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

120242 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

ترمیم پرده بکارت زنی که قبل از زفاف طلاق داده شده باشد
شماره فتوى 9078

تعداد بازديد 6432

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2014-02-17

 

آیا انجام ترمیم پرده بکارت جایز است؟ ضمنا قابل ذکر است که آن زن مرتکب حرام نشده بلکه بعد از عقد شرعی دچار آن شده تنها عروسی آنها سر نگرفت.


الحمدلله،

هرگاه عقد نکاح بصورت کامل و شرعی انجام گرفت، از آن لحظه بعد طرفین زن و شوهر خواهند بود، و برقراری روابط بین آنها مثل سائر زن و شوهرها حلال است، اما شایسته و عاقلانه آنست که تا زمان زفاف اقدام به جماع و دخول نکنند، زیرا ممکن است منجر به مفاسدی غیر قابل پیش بینی شود.

اما در دوران خواستگاری که هنوز عقد نکاح انجام نگرفته برای طرفین جایز نیست که با همدیگر خلوت کنند و یا استمتاع گیرند، تنها برای خواستگار جایز است که در هنگام خواستگاری به دختر یا زنی که از او خواستگاری کرده نگاه کند، ولی تا قبل از اتمام عقد شرعی همچنان با هم بیگانه و نامحرم هستند.

با توجه به این مطالب : دخول کردن در حالت اول (یعنی بعد از عقد نکاح) گناهی ندارد، اما در حالت دوم (دوران خواستگاری) زنا تلقی می شود.

اما ترمیم پرده بکارت در هیچکدام از این دو حالت جایز نیست، یعنی حتی حالت اول، زیرا انجام این عمل به معنای خدعه و تدلیس و فریب شوهر دوم است، یعنی او را فریب می دهد به اینکه وی باکره است، حال آنکه حقیقت آنست که او بیوه شده، جدا از اینکه انجام این عمل مستلزم کشف عورت مغلظه است بدون اینکه ضرورتی برای اینکار باشد.

مضاف بر اینکه در حالت زوال بکارت بر اثر زنا، انجام عمل ترمیم در حکم یاری رساندن بر حرام و آسانتر کردن راه زناست، حال آنکه الله متعال می فرماید : « وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» (مائده 2).

یعنی: «و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است».

برای توضیحات بیشتر به فتوای (7078) مراجعه کنید.

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 

IslamPP.Com