::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7312904 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

170147473 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

120243 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

خوردن ومکیدن پستان زن توسط شوهرش بقصد لذت چه حکمی دارد؟
شماره فتوى 4648

تعداد بازديد 11397

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2010-04-23

 

خوردن ومکیدن پستان زن توسط شوهرش بقصد لذت چه حکمی دارد؟ ‏  


الحمدلله،

این امر جایز است و ایرادی بر آن نیست زیرا هیچ دلیلی بر تحریم یا کراهیت آن وجود ندارد و هرگونه استمتاع زوجین از یکدیگر بجز دخول در هنگام حیض و نفاس و نزدیکی از عقب (مقعد) جایز است زیرا پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند: «و اتق الدبر و الحیضة» یعنی: "از (نزدیکی با) پشت (مقعد) زن و هنگام حیض پرهیز کن".

 

و حتی اتفاق افتاده که یکی از صحابه با مکیدن پستان زوجه ی خود شیر او را نوشیده است؛ بطوریکه یکی از اصحاب در هنگام مداعبه و نزدیکی به همسرش پستان همسرش را به دهان گرفت و مقداری از شیر همسرش به دهانش رفت و سپس رفت پیش ابو موسی اشعری (رضی الله عنه) و از او طلب فتوی کرد که حکمش چیست؟ ابو موسی اشعری به او فتوی داد که همسرت بر تو حرام است، سپس آن صحابی پیش عبدالله ابن مسعود (رضی الله عنه) رفت و دو باره طلب فتوی کرد، عبدالله ابن مسعود به او گفت که اشکالی ندارد زیرا شیر خوارگی فقط بایست تا زیر دو سال باشد، از پیامبر صلی الله علیه و سلم نقل شده که میفرماید: "شیر دادن (نوزاد) تا دو سال است" و خداوند متعال میفرماید: }و مادران بایست دو سال تمام فرزندان خود را شیر دهند برای کسی که خواستار تکمیل دوران شیرخوارگی باشد{… پس شیردادنی که محرم میکند سن معینی دارد و آن سِّنی است که گوشت و استخوان انسان در دو سال اول رشد و نمو میکند و بعد از آن (دو سال) دیگر محرمیت در شیرخوارگی محسوب نمیشود. سپس ابو موسی اشعری گفت: دیگراز من سؤال نکنید در حالی که این عالم بزرگ (یعنی عبدالله ابن مسعود) بین شما است.

پس برای یک شخص جائز است که پستان زنش را بمکد و این از وسائل مداعبه مشروع است و اشکالی ندارد.

 

والله اعلم

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com